Cinema per a estudiants
Català Espanyol Anglès

 Català     Espanyol      Anglès

Agrega'ns: Facebook

Inici



VEURE TOTES LES ENTREVISTES DE "CINEMA PER A ESTUDIANTS


Cafarnaüm


Mitjà de comunicació:

Segons sembla, a la directora libanesa Nadine Labaki l'està passant amb Cafarnaüm el mateix que a Ai Weiwei amb el documental Marea humana. Hi ha qui els retreu el portar a la pantalla el sofriment humà quan ells viuen en una realitat que no té res a veure amb el que denuncien. ¿Pornografia emocional o denúncia social? Tot residirà a com ho percebi cada espectador, però penso que és difícil no reaccionar davant les imatges que se succeeixen en la pel·lícula.

Films com el de Labaki no canviaran aquest sistema, que s'està revelant completament inútil per solucionar el problema dels refugiats o el de la pobresa, però sí que poden obrir debats, remoure consciències i motivar a les organitzacions no governamentals a seguir allà. Potser no pugui demanar-se molt més a una societat benestant i habituada a frivolitzar les crisis humanitàries.

Per això hi ha veritats que incomoden. Perquè Zain, el nen protagonista, és víctima de totes les violències que poden patir els nens que viuen als barris més marginats de Beirut, fins el punt de denunciar els seus pares per haver-lo portat al món. La virtut de la directora és que, tot i ser demolidora la seva història, sap explicar totes aquestes atrocitats amb una gran sensibilitat i tendresa, evitant l'emoció fàcil i els tòpics i deixant al final una escletxa per a l'esperança. Potser perquè gràcies a la pel·lícula, Zain ha vist complert el seu somni, juntament amb el de la seva família, de viure a Noruega i assistir a l'escola. Estrena 15 febrer 2019

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

TRES IDÈNTICS DESCONEGUTS


Mitjà de comunicació:

Inquietant documental sobre un truculent experiment psicològic / científic que va tenir lloc a la dècada de 1980 als Estats Units amb bessons i trigèmins, sense que els protagonistes en tinguessin coneixement.

El seu director, Tim Wardle, ha sabut crear una acurada estructura on va combinant imatges d'arxiu, diferents recreacions i entrevistes als trigèmins i a personatges significatius fins conduir-nos al desgastat interrogant de què influeix més en la nostra identitat, la part genètica o la cultural. El seu mèrit és que, sent un documental, crea una tensió que ens trasllada de la felicitat que viuen els protagonistes al principi a l'angoixant situació que a poc a poc va apoderant-se d'ells. La informació, que es va dosificant minuciosament, corre paral·lela al in crescendo de la part dramàtica.

Espanta pensar quants experiments de tota índole s'han pogut dur a terme sense que els protagonistes n'hagin tingut consciència. Si crèiem que ja ho havíem vist tot, Tres idèntics desconeguts ens posa davant el mirall de la nostra pròpia inòpia.

 

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

WHITE BOY RICK


Mitjà de comunicació:

Reconec que no vaig valorar Mattew McConaughey com un excel·lent actor fins que no vaig veure Dallas Buyers Club. A White boy Rick em ratifico en la meva afirmació. Yann Demange, el seu director, utilitza, de forma molt controlada, tots els elements necessaris per a explicar-nos una història de perdedors; i això no deixa indiferent.

La pel·lícula commou, arriba a aquest lloc on resideixen la tendresa, la complicitat i la compassió. Primer, perquè està basada en fets reals fins al punt que al final es pot escoltar un àudio amb unes commovedores paraules del personatge real. Segon, perquè els protagonistes intenten sortir d'una situació dura i difícil però sempre s'interposa un impediment en la seva trajectòria: els seus desitjos per reconstruir la seva vida es veuran entorpits pel xoc amb la quotidiana realitat. En tercer lloc, perquè Rick, el fill, és utilitzat vilment per l'FBI com a informant encobert en el món de les drogues a canvi de no ser condemnat en un judici acusat de traficant. Quart, pel gran amor que Rick sent per la seva germana, la qual abandona l'infern de la casa familiar per cremar-se en el buit, en el no-res. Serà ell qui la rescati. Cinquè, pels titànics esforços que fa el pare de família per tal d'aconseguir una convivència feliç i que els seus fills tinguin una vida millor que la seva. Sisè, per uns avis que només anhelen la pau familiar en el seu últim trajecte vital. I finalment, per la tendra imatge del pare amb la seva néta de dos anys en braços, desitjant que, frustrats els seus somnis cap als seus fills, sigui ella la que aconsegueixi una vida més digna.

Si tot això no remou els sentiments ... !!!!

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

Solucionaris Recursos xarxa

Últimes Notícies

LA FAVORITA


Entre el drama i la comèdia negra, la ironia i el sarcasme, Yogos s'endinsa a la cort anglesa del segle XVIII per mostrar-nos de forma elegant i brètol alhora, traïcions, venjances, ambició, solitud, perversió, manipulació, sense oblidar la necessitat d'amor i afecte d'una reina afligida per la malaltia i la tragèdia personal.


KURSK


L'argument, basat en fets reals i en el llibre de Robert Moore, que va investigar el rerefons polític de la catàstrofe, relata la tragèdia que va patir aquest submarí nuclear rus al 2000 al mar de Barents.


VÍDUES


Lluny d'utilitzar els recursos típics d'algunes pel·lícules d'aquest gènere, com són les persecucions frenètiques i les reaccions histèriques, el director deixa que els protagonistes desenvolupin la seva història sense presses, cohesionant-les dins d'un temps pausat i en uns espais suggeridors.


THE GUILTY (EL CULPABLE)


Nua d'artifici, amb predomini dels primers plans, continguda en gestualitat però amb l'expressivitat suficient per transmetre emocions i amb una atmosfera envoltant The Guilty ha estat seleccionada per Dinamarca per presentar-se als Oscars.


COLETTE


Gabrielle Sidonie Colette, novel·lista, periodista, guionista, llibretista i artista de revistes i cabaret francesa, ha estat l'única escriptora que ha rebut un funeral d'Estat a França. La seva apassionant vida mereixia ser portada a la gran pantalla.


SEARCHING


La pel·lícula es desenvolupa íntegrament en pantalles d'ordinador o mòbil, utilitzant programes, aplicacions o pàgines web d'internet com a eina audiovisual.


EL VIATGE DE NISHA


La directora Iram Haq indaga en els problemes d'una adolescent atrapada entre dues cultures: la pakistanesa provinent de la seva família emigrada a Noruega i l'occidental viscuda dia a dia a través de les seves amistats.


Bons veïns


El director islandès Hafsteinn Gunner construeix un relat càustic on tenen cabuda la comèdia negra i la tragèdia desoladora.


COM UTILITZAR LA NOSTRA PÀGINA

Amb el suport de:
Ajuntament de Mataró. Educació Ajuntament de Sabadell. Educació Ajuntament de Terrassa. Educació
Col·laboren:
Cinemes Imperial. Sabadell Círcol Catòlic. Badalona Cinemes Girona La Calàndria Cinema. El Masnou Casal Nova Aliança. Mataró Cinema Catalunya. Terrassa Círcol catòlic. Vilanova i la Geltrú Cineclub Sabadell
Centre de Recursos Pedagògics. Mataró Centre de Recursos Pedagògics. Baix Maresme Centre de Recursos Pedagògics. Badalona
Qui som Privacitat Envia aquesta pàgina a un amic/ga Contacta amb nosaltres